12 Ekor Burung Disembunyikan Dalam Seluar-Fuiyyoh

Alya nak kongsikan satu kes yang aneh yang berlaku pada tahun 2011. 

Kisahnya terjadi begini, apabila seorang lelaki cuba menyeludup 12 ekor burung kelicap dengan menyimpannya di dalam seluar. Kejadian ini berlaku di  Lapangan Terbang Rochambeau, Cayenne, Perancis bila mana lelaki ini kelihatan agak mencurigaka dari pihak keselamatan Lapangan terbang


Setelah diperiksa, didapati sebanyak 12 ekor burung kelicap disembunyikan dalam seluarnya berhadapan dengan burung nya yang seekor itu.

Hebatnya beliau, burung-burung itu dibalut dengan kain dan diplaster supaya ia tidak boleh berbunyi mahupun terbang 



Walaupun kes ini sudah berlarutan beberapa tahun lepas, namun pada waktu itu gambar-gambar ini tidak meluas sebarannya. Namun baru-baru ini sebuah laman web http://fun919.com telah memuat naik gambar ini. 

Macam-macam yang dilakukan manusia demi menutupi kesalahan yang akan dilakukannya. Akibatnya dia sendiri tertangkap oleh pihak berkuasa. Alya terpikir, bagaimana jika haiwan lain dicuba nak seludup. Misalnya obor-obor ;)



SHARE ON:

Hello guys, I'm Tien Tran, a freelance web designer and Wordpress nerd. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae.

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment