REKAAN RUMAH YANG MELAMPAU??

Setiap insan di dunia ini pasti akan memiliki rumah atau bangunan idaman sendiri. Apatah lagi jika rumah/bangunan yang diimpikan itu adalah hasil dari rekaan sendiri atau rekaan dari pakar yang unik dan mempunyai kreativiti yang menarik.

Kami berhasil menemui hasil carian Google beberapa rekaan rumah yang agak pelik namun ianya kreatif.



1. Dancing House : Terletak di Republic Chech dan juga dinamakan sebagai "Fred and Ginger" yang mana ia dikatakan nama penyanyi dan penari dari Amerika


2. Crooked House : 


3. Bangunan di Ukraina  yang hanya memiliki satu tiang ini terkenal dengan sebutan 'Floating castle'.Dahulinya,bangunan ini dulu digunakan sebagai gudang bongkar muat pupuk mineral.

4. Montreal’s Habitat 67 merupakan sebuah kompleks perumahan yang terletak di Montreal, Kanada.Rekaan ini dicipta oleh seorang arkitek bernama Moshe Safdie, berdasarkan tesis master di McGill University dan dibangun sebagai projek Expo 67. Bangunan tersebut adalah solusi dari banyaknya populasi orang di dunia khususnya di bandar-bandar yang semakin ramai dan keinginan dari gaya hidup baru.

5. Kubuswoningen, atau disebut Cube House. Adalah rumah denganrekaan kubus yang dirancang oleh arsitek Piet Blom pada tahun 1984 di Rotterdam, Belanda. Terdapat 38 kubus kecil dan dua yang disebut ‘’super-cubes’’, semua melekat satu sama lain. Sangat unik bukan.

Fuiyyoh!! inilah sedikit yang dapat kami kongsikan rekaan rumah dan bangunan yang agak unik dan kreatif untuk anda. Selebihnya anda boleh meng Google sendiri kerana terdapat banyak rekaan rumah/bangunan yang begitu pelik sekali. Apa yang pastinya ianya pasti berharga!

SHARE ON:

Hello guys, I'm Tien Tran, a freelance web designer and Wordpress nerd. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae.

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment